Måndagen 14 november avhölls medlemsmöte/åremöte i Trosa Rotaryklubb.
Samtliga dokument från årsmötet hittar du som vanligt här. Titta under Rotaryår 2021-2022.

Under medlemsmötet diskuterades bl.a. kommande aktiviteter.
  • Vid nästa klubbmöte kommer Michael Sahlin och talar om Krigsutvecklingen i Ukraina samt - Turkiet, dess roll i regionen och globalt, den svenska Natofrågan och det turkiska motståndet. Missa inte det. Anmälan på hemsidan.
  • Trosa julmarknad blir 27 nov och 4 december där vi deltar båda dagarna för att sälja våra böcker inslagna som julklappar och lotteri. Lista för deltagande cirkulerade vid mötet. Vi behöver ytterligare frivilliga. Tag kontakt med Dag Örtqvist och anmäl ditt intresse.
  • Lucia. Vi sponsrar med 2.000 kr till ett smycke lika tidigare år. Presidenten får möjlighet att från scenen presentera Rotary.
  • Julmiddag den 12 dec. Inga speciella aktiviteter då utan enbart en social gemenskap. Anmäl dig på hemsidan.
  • Övriga frågor. Mikael Karlström gav tips på aktivitet inför nästa år då Kungl Operan firar 250-årsjubileum som kommer att visas på biografen i Skärborgarnas hus.
Mötesanteckningarna hittar du som vanligt här.