Contact: Peter Lantz
Östra Långgatan 25
Trosa,
Sweden

Njut av att bli skjutsad i  en av Cykling utan ålders cyklar över Trosas broar.

Lördagen 5 september har du chansen att få uppleva denna härliga cykeltur. Rotary Trosa arrangerar i samarbete med Team Sportia och Cykla Utan Ålder, en insamling med cykeltema. Samtidigt som du njuter av cykelturen bidrar du dels till att fler äldre får chansen att känna vinden i håret och dels till att polio slutligen utrotas. Nu är det bara två länder i världen där polio fortfarande finns kvar. WHO, Rotary och Bill Gates har i många år jobbat med att vaccinera alla barn. Nu satsar Rotary i hela världen på att utrota polion helt.

Genom att bidra med 100 kr får du både gåvobevis och en rundtur på cykel över Trosas broar.

Insamlade medel delas lika mellan Cykla Utan Ålder och Rotarysprojekt att utrota polio, End Polio Now.

Välkomna på en tur!