Nyhetsbrev januari 2021

Trosa Rotaryklubb stödjer julgransplundringen 20
Från den 5.e till den 21 januari ligger den inspelade julgransplundringen att nå via ett antal länkar. Dessa finns på hemsidan. Klubben är stolt över att vara sponsor, och därmed kunna bevara en 72-årig tradition med julgransplundringar i Trosa. Se artikel ovan från ÖSP den 12 januari.
Årsmöte Trosa Rotaryklubb 2019-2020
Några veckor försenat genomfördes den 11 januari årsmötet avseende förra verksamhetsåret, på ett webbmöte. Röstning skedde genom att medlemmarna antingen gjorde ”tummen upp”/godkände förslagen eller så fanns också möjligheten att rösta ”nej” genom att skriva i chatfunktionen. Dagordningen gicks igenom enligt
plan, och protokoll distribueras inom kort till medlemmarna.

Klubbmöte 11 januari
Föredrag om stiftelsen Rädda Östersjölaxen. André Steen redogjorde för Garantum Fondkommisions samarbete med stiftelsen. Se mer information här eller i minnesanteckningarna från mötet här.

Vinnare i Klubblotteriet
Januari: Hans Holm

Gäster på klubbmöten
Trots Coronasituationen uppmuntras till att bjuda in gäster till våra klubbmöten, även om dessa hålls på webben. När vi en dag är ”igenom” är det bra om vi byggt upp intresse för att attrahera fler och nya medlemmar till klubben. Vidarebefordra klubbmästarens inbjudningsmail till gäster, eller anmäl gäster i anslutning till att man anmäler sig själv, som medlem, till möte.
Not. Bilden visar ett tidigare möte innan coronapandemin!

Njut av vintern i vårt vackra Trosa – håll i och håll ut!
En vinterpromenad med distans är bra för både kroppen och själen!
Upcoming Events
Lokalpolisen
25 jan 2021 19:00

Studsviks utveckling
08 feb 2021 19:00

Aktiverad kalksten för en levande Östersjö
22 feb 2021 19:00

Sjöräddningen i Trosa
08 mar 2021 19:00

Visa hela listan
Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7