Vill du bli medlem?

Maila vår Intresseanmälan till Ricken Svensson Nyqvist
Alternativt kan du slå en signal till henne eller till någon annan funktionär i klubben.
Du är hjärtligt välkommen att komma till ett av våra Rotarymöten.
Vi håller till på Stadshotellet, måndagkvällar  jämna veckor
kl 18.30.

Välkommen till Trosa Rotaryklubb!

Välkommen till Trosa Rotaryklubb
Rotary är ett globalt yrkesnätverk för människor med socialt engagemang och med det högre syftet att verka för fred och en bättre värld.
Mottot är ”Service Above Self” och vi är en ideell och obunden organisation.
Rotary är en internationell medlemsorganisation som består av människor som brinner för att förbättra våra samhällen och göra livet bättre för människor runtom i världen.
Det finns Rotaryklubbar i nästan alla världens länder. Våra medlemmar åstadkommer förändring där de bor och samarbetar dessutom med andra klubbar om internationella projekt som inriktar sig på dagens mest angelägna utmaningar.
Genom att vara medlem i Rotary har man möjlighet att aktivt göra skillnad, samtidigt som man får personlig tillfredsställelse och livslånga vänskaps-band på köpet.
Vi verkar både lokalt och globalt i projekt - oftast i samverkan med andra som t.ex. i projekten Rädda Östersjön och Cykling Utan Ålder
Vår klubb bidrar varje år till The Rotary Foundation som bl.a. bidragit med 1,8 miljarder dollar i PolioPlus-projektet.  Samma summa har satsats av Gates-stiftelsen.
Denna insats har  i samverkan med WHO nästan helt utrotat polion i världen.

Som rotarian är du välkommen att besöka 35 000 klubbar i 200 länder - en fantastisk möjlighet professionellt och socialt!
Ett typiskt Rotarymöte innebär att umgås med engagerade personer från olika yrkesgrupper samt lyssna till ett intressant föredrag.

Vi i Trosa träffas på varannan måndagskväll på Trosa Stadshotell. Vi avnjuter middag och därefter ett intressant föredrag.
Vi är också engagerade i olika projekt, både internationella, regionala och lokala.
Du är välkommen att delta i våra projekt, men också föreslå nya samhälls- eller miljöprojekt.

Visste du...
 ... att Rotarys motto, osjälviskt tjänande, återspeglar vår tro på osjälviskt volontärarbete.
 ... att namnet Rotary valdes ut av de första medlemmarna för att mötesplatserna roterade mellan deras arbetsplatser.
 ... att den första Rotaryklubben höll sitt första möte i Chicago den 23 februari 1905.
 ... att Rotary International påbörjade sin kamp mot polio år 1979 med ett vaccineringsprojekt i Filippinerna.
 ... att det finns Rotaryklubbar på alla kontinenter. Du kan uppleva nya Rotarykulturer genom att besöka andra klubbar.