Nyhetsbrev oktober 2020

Vår hedersmedlem Jan Schmidt fyller jämnt!
Klubben uppvaktar Jan Schmidt, som fyller 80 år den 19:e oktober, med en inbetalning till Polio+ i hans namn.
Grattis Jan!
Årets stipendium ur Rotaryfonden!
Vem som vinner är fortfarande hemligt för de flesta, men planera in ett besök på torget den 10 oktober kl. 12:00. Observera datumet! Tidigare annonserade datum är inte korrekt.
Rune Nyberg, ny medlem i Trosa Rotaryklubb
Vi välkomnar Rune Nyberg som ny medlem i Trosa Rotaryklubb. Rune är rotarian sedan tidigare och kommer närmast från Gävle Brynäs Tre Ankare Rotaryklubb. Rune kommer att berätta mer om sig själv vid ett senare klubbmöte.
Välkommen Rune!
Cykla Utan Ålder
Samarbetet mellan Trosa Rotaryklubb och initiativet Cykla Utan Ålder har rönt stort intresse bland andra klubbar i vårt distrikt. Inledande kontakter med dem kommer att tas under hösten och tanken är att kopiera de evenemang vi genomfört hos oss i Trosa. Måhända sprider sig vågorna över distriktsgränsen?
Rädda Östersjön-gruppen
Jan Somp, Peter Lantz och Helene Ljungqvist har jobbat fram ett flertal goda idéer till lokala såväl som till regionala insatser och som Trosa Rotaryklubb/distriktet kan vara delaktiga i.
Dessa kommer att presenteras under medlemsmötet 26 oktober.
En första kontakt kommer att tas med Trosas kommunekolog som blir inbjuden att träffa oss i samband med detta möte.
Sörmlandslägret
När det gäller lägret för flickor har ledarna mötts en helg för utbildning och samvaro med mål att svetsa samman och hålla kvar de ledare vi har. Karl-Arne hade hört positiva signaler efter helgen. Målet är att genomföra lägret sommaren-21 och nästa möte för kommittén är 17/11.

Ungdomsutbytet
När det gäller ungdomsutbytet är det en flicka som anmält sig till utbyte 2021/22. Jag har haft kontakt med Tommy Lekenmyr som sammanställer och är ansvarig i vårt distrikt, men inte fått någon ytterligare återkoppling.

Margareta Sålby
Hemsidan
Observera att vår hemsida har (den enda) adressen: trosa.rotary2370.se. Den gamla är utraderad och fungerar inte.
På samma sätt heter distriktets nya (och enda) hemsida cr.rotary2370.se.
Rotary´s U-fond – Du kan också i år beställa julkort mm
Julkort respektive korrespondenskort kostar 140 kronor per paket om 15 kort och kuvert Julklappsadresser kostar 50 kronor per paket om 15 adresser Anteckningsblock kostar 20 kronor per block.
Skicka ett mail till mig med din beställning så ombesörjer jag en samordnad dito till leverantören.
nils.akerlund@bredband.net
Upcoming Events
Årets Stipendium
Torget i Trosa
10 okt 2020 12:00

Det amerikanska valsystemet - hur fungerar det?
12 okt 2020

Världspoliodagen
26 okt 2020

Trosa Bio och verksamheten
09 nov 2020

Årets Nyföretagare och Trosa Rotary Årsmöte
23 nov 2020

Visa hela listan
Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7