Nyhetsbrev december 2020

Kajsa Klyver TR utbytesstudent 2021-22
Nu är ansökan inskickad, efter att Margareta Sålby och Nils Åkerlund träffat Kajsa och hennes familj. Kajsa har valt Sydafrika, USA/Canada och Italien, som länder hon vill studera i nästa läsår. Vi kan intyga att hon kommer att vara en mycket bra representant för TR, som utbytesstudent. Vi ser också fram emot möjligheten att få ta emot en student från ett annat land.

Trosa Rotaryklubb väl representerat på distriktets webutbildning!
Av nästan 50 deltagare på de 3 utbildningstillfällena var ca 20% Trosarotaryaner. Glädjande att intresset och ambitionen är så stor i Trosaklubben!
För dig som missade utbildningen: Hav förtröstan! Alla tre avsnitten finns inspelade och du når dem här.

Trosa Rotaryklubb stödjer julgransplundringen januari 2021
Idéen med "Latte Rotary" var att genom en arbetsgrupp, associerad och stödd av Rotary, sätta fokus och stötta barn- och ungdomsprojekt. Det finns idag 6-7 deltagare i gruppen, och Josephine Betschart har tagit lite "lead" i detta. Ett projekt som tidigt kom upp, var att stödja julgransplundringen i Trosa - en tradition med mer än 60 år på nacken.
Mer information här.
Uppdatera CR-appen!
ClubRunners mobilapp har uppdaterats för att förbättra prestanda och stabilitet, samtidigt som buggar är fixade. Den nya versionen 3.0.0 finns nu i Apples App Store och Google Play. Om den inte uppdaterar sig själv: radera och hämta den nya! Den äldre ClubRunner-appen fungerar till 19 december. Därefter är det bara den nya som gäller. Har du inte redan testat appen? Gör det, den är gratis och ger dig hela klubben och även distriktet i telefonen. Samma inloggningsuppgifter som i ClubRunner.

Klubbmöte den 7 december – Julens drycker - presentation av Lena Ståhl
Vi fick på webmötet nya insikter i drycker som passar till julmaten – en inspirerande presentation av Lena Ståhl – tack för den!
Här är hennes förslag på drycker till de olika ”turerna” på julbordet:
Till sillen:                            Nr 8225 Tio Pepe 37,5 cl 64:-
Till laxen:                            Nr 6447 Château Ste Michelle 119:-
Till det kallskurna:               Nr 2773 Bricotondo Barbera 95:-
Till det varma:                     Nr 2705 Brolio 129:-
Till lutfisken:                        Nr 5408 Beaujolais Royal 89:- men helst Beaujolais Nouveau
Till desserten, ostar och choklad: Nr 8016 Churchill’s LBV 37,5 cl 109:-
Till juldrinken:                      Blossa Saffransglögg  - här är det spännande receptet:

Coronatider - nya mötesformer
Med anledning av ökad smittspridning framför allt i vår region, samt nya skärpta direktiv från Folkhälsomyndigheten, kommer fortsättningsvis inga fysiska klubbmöten att hållas tills vidare. I stället kommer dessa att ske digitalt.
Klubben har nu, för att ha full flexibilitet att kunna genomföra webmöten utan begränsning i tid, investerat i en egen licens för ZOOM.
Vinnare i Klubblotteriet
November: Hans Norström, Birger Gunnarsson
December: Jan Somp, Rune Nyberg och Birger Gunnarsson (igen!!)

God Jul och Gott Nytt År
Efter en mycket annorlunda höstperiod ser vi alla fram emot att kunna få fira jul. På nytt sätt för de flesta, men säkert kommer vi alla att hitta lösningar.
Tänk lite extra på dem Du inte kunnat träffa på länge – använd telefonen och ring – berätta gärna vad som händer inom Rotary – och att vi faktiskt gör saker, om än annorlunda än vanligt.

Vi i styrelsen vill önska Dig och de Dina bästa möjliga jul- och nyårshelg.
Vi ”träffas” igen 11 januari!

Trosa Rotary ny styrelse 2021-22

Digitalt möte
11 jan 2021 18:30

Visa hela listan
Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7