Rotary Sverige har startat  ett nytt projekt på initiativ av distrikt 2320
Ett nytt Rotary distrikt on line, kallat RO. RO är till för alla medlemmar både lokalt, regionalt och rikstäckande.
Idén med RO är att vi skall göra online seminarier där vi bjuder in alla rotarianer i hela Sverige.
I det första seminariet, som genomfördes 9 april, presenterade Bodens kommunalråd Claes Nordmark den enorma satsningen för fossilfri stålproduktion som skapas i Bodens kommun.

Nästa möte blir den 19 maj  kl 12-13 och då är vårt distrikt, distrikt 2370 vara värd. Info om föredragshållare kommer snart.

Alla seminarierna kommer att spelas in och ligger på YouTube. Du kan hitta dem här.

Ett nytt projekt för Rotary Sverige har startat på initiativ av distrikt 2320. Ett nytt Rotary distrikt on line, kallat RO som är både lokalt, regionalt och rikstäckande.
Covid-19 har varit en utmaning för Rotary både internationellt och lokalt.
Våra fysiska möten har ställts in och vi har alltmer träffas online.
En mötesplats online som är ett komplement till traditionella Rotaryklubbar och Rotarys e-klubbar och bidrar till att vi kan fortsätta träffas trots att vi inte kan träffas fysiskt. Med RO skulle även de geografiska gränserna för vårt arbete försvinna vilket skulle öppna många nya dörrar.

RO öppnar dörrarna för föredrag som är av intresse för alla Rotarymedlemmar i Sverige och våra gäster.