Skolprojektet
  • Trosa skolor kommer att aktivera projektet i januari
  • Detaljplanering pågår för Seminarium den 18 januari
  • Vissa skolor i Nyköping har redan gjort sina affischer
Sponsorsbrev
  • Brev nu utskickat till 180 företagare i Trosa Kommun
Båtmässan
  • Vi deltar på mässan. Vi delar monter med ett flertal Rotaryklubbar
Projektgruppen med Nyköping och Oxelösund
  • Möte genomfört den 15 december
Skolprojektet
  • Trosa skolor kommer att aktivera projektet i januari. Inplanerat möte med Skärlagsskolan avbokat på grund av corona bland eleverna.
  • Detaljplanering pågår för ett seminarium den 18 januari. Inbjudan går ut före jul. Skolledare, Lärare och Samarbetspartners kommer att inbjudas.
  • Vissa skolor i Nyköping har redan gjort sina affischer.

Sponsorsbrev
  • Brev nu utskickat till 180 företagare i Trosa Kommun. Lars Jarlerud och Sonny Göransson arbetar nu aktivt med att besöka och följa upp brevet. De är mycket optimistiska och är övertygade om att vi ska överträffa vår budget på 35 000 kr i intäkter. Kenneth Lindqvist tar fram ett rullande lista så att vi kan följa upp vilka som betalat in stöd och i vilket belopp. Detta ligger sen till grund för utfärdande av ett inramat Diplom att hängas upp på lämpligt ställe.
  • Vi har även bekräftat till Apelago om att vi gärna deltar i deras kommande båtmässa i Trosa nästa år.
  • Leif Herlitz deltog i Företagarnas frukostmöte den 10 december på Trombon i Gnesta. Östersjöprojektet presenterades och sponsorbrevet delades ut till deltagarna.

Båtmässan
  • Vi får sälja på mässan. Just nu är vi inne på att sälja ett vackert silikonarmband, som ett tecken på att man stöder vårt engagemang för Östersjön.
  • Vi kommer att stå i en monter på 7x2 meter och tillsammans med ett flertal Rotaryklubbar. Schema kommer att upprättas och Trosa kommer att representera en dag.
Projektgruppen med Nyköping och Oxelösund
  • Genomfört möte den 15 december. Seminarier med fokus på utbildning planeras i jan-februari som tidigare meddelats
Jan Somp ingår från december i distriktets Östersjökommitté och deltar  i sitt första möte den 20 december.