Programgruppen, Agneta Flock, Lena Ståhl, Ricken Svensson Nyqvist hade arrangerat en trevlig tipspromenad i centrala Trosa runt ån.
Tipspromenaden vanns av Jan Somp som fick en Guld­medalj, Silvermedaljen tilldelades Nils Åkerlund. Och Bronsmedalj erhöll vardera Rolf Gustavsson, Bo Björkén samt Helene Ljungkvist (som tilldelats medaljen i efterskott efter kontrollräkning)
För guldmedaljören och silvermedaljörens insats skickas en summa för deras räkning till Rotary Doctors

Nils Åkerlund uppmärksammade oss på Distrikts konferensen den 17-18 april som denna gång är digital och öppen för all rotarianer (se nyhetsbrevet och hemsidan).

Vinlotteriet som denna gång var 2 omgångar vanns av Agneta Flock och Birger Gunnarsson.

Jimmy Nygren berättade om restaurangen Två Små Svin.
Två Små Svin startades 2014 med en restaurang i Årsta och nu har man även öppnat denna restaurang i Trosa på Ågården
Restaurangen i Trosa heter Två Små Svin Ågården i Trosa, för att kopplingen till Ågården skall finnas kvar. Restaurangen kommer även att ha kvar Bed&Breakfast.
Konceptet för restaurangen är att det skall vara enkelt att gå dit och ta en bit god mat (Smörrebröd) och en öl och snaps därtill samt att umgås.
Ågården har under vintern genomgått en stor renovering och anpassning av alla rum och restaurangbyggnaden. Utemiljön har även den byggts om med nya sittplatser och nu finns det även en pool där.
Fler bilder från tipspromenaden hittar du här.
Länk till protokollet hittar du här.