Trosa Rotaryklubb, tillsammans med Trosa kommun, stod som huvudsponsorer när den traditionsenliga julgransplundringen kunde genomföras på Trosa torg den 16:e januari.
Det är en gammal tradition – denna var den 74:a i ordningen (!), och den samlade 250-300 personer med dans, underhållning och utdelning av godispåse på ett snålblåsigt Trosa torg.
Tomten var naturligtvis också med.
Förutom 2021, då plundringen skedde på webben, också den sponsrad av Trosa Rotaryklubb, har plundringen aldrig ställts in.
Första gången var 1949. Svenskt rekord i plundring?
Du kan se alla bilder här.

Dans till musik och sång

Josephine och Bobby Almroth Betschart ansvarade för musiken och  dansen, som genomfördes på ett smittsäkert sätt med avstånd.

Stödtrupperna

Utöver ett sponsorbidrag ansvarade också klubben för planering och genomförande av: affischering, packning av godispåsar, information om Rotary, kaffeservering, trafikvakter mm.

Ett fint sätt att både stötta barnen i kommunen och samtidigt marknadsföra Rotary.

Nils Åkerlund