Boka redan nu in fredagen den 29 april från 18.00 (middag) och lördag 30 april till 1400!

Kommittén för vår försenade konferens jobbar för fulla muggar med att få till ett fint program där vi skall få tillfälle att kunna umgås, lära känna varandra och ha trevligt ihop.

Inbjudan och program finns successivt uppdaterat på distriktets hemsida och alla kommer även att få en inbjudan via mail.
Jag är medveten om att det är valborgshelg men hoppas att de flesta ändå kan göra sig fria.

Tänk gärna på att det är ett trevligt tillfälle för nya medlemmar att få se vidden av vad vi håller på med i vårt distrikt och även få tillfälle att träffa medlemmar ur andra klubbar.
Bernhard Karli har inkommit med ett intressant förslag till utställningen, som nu styrelsen ska ta ställning till:
Rotary har bokat industrihallen, en lokal på 1300 kvm på 3e våning – stora varuhiss finns.  Gå gärna in på Industrihallen så ser ni utrymmen på sidorna som finns till förfogande för utställarna.
Lokalen är tillgänglig från den 29/4 vid lunchtiden för att bygga upp utställningen.

Bernhard vill föreslå följande upplägg:
  1. I industrihallen ställer vi upp en nytvättad/polerad rickshaw cykel från Trosa samt en nytvättad/polerad side-by-side cykel från Nyköping. Dessutom har vi ett bord för broschyrer och en TV monitor där vi kan spela upp CuÅ filmer under fikaraster.
  2. ”Montern” ska vara bemannad från 08.30 till 14.30 på söndag gärna både från Trosa och Nyköping. Representanter ska bära CuÅ gula västar.
  3. På marknivå utanför finns det möjlighet att ställa upp ett antal cyklar med piloter som kan erbjuda konferensdeltagarna en liten tur under söndag förmiddag. Där står en rickshaw cykel från Trosa och en eller två side-by-side cyklar från Nyköping. Piloter ska finnas från 08.30 till 14.30 på söndag och bära CuÅ gula västar. Det finns tydligen en yta under tak ifall att det börjar regna.
  4. Kvar att undersöka är laddningsmöjligheter och säker uppställningsplats till "utomhus" cyklarna om vi ska köra dit de redan den 29/4.