Online Registration
  • Anmälan till detta evenemang är stängd.
jan
Trosa
Trosa Stadshotell och digitalt

Sweden

En känd Trosa profil, Kjell Kind Aleklett är sedan 2015 professor emeritus i globala energi-system vid Uppsala universitet. Han har varit bl a varit kommunstyrelsens ordförande och medlem i vår klubb. Han är också en känd författare och har just skrivit en bok där han uppges återupprätta kung Karl XIV Johans anseende.

Då tankar på en självbiografi började spira kom den att utgå från den med tapperhetsmedalj dekorerade soldaten Johan Kind vid Westgötha regemente, Kjell Kinds farfars farfar. Intresset väcktes för hans uppväxt och hans tid som soldat i kronprins Karl Johan Bernadottes armé under andra Napoleonkriget. Ett detaljerat forskningsarbete började och denna forskning under sex år ligger som grund för denna biografi om soldat nr 81 Johan Kind.

Sista anmälningsdatum: onsdag den 04 januari 2023 innan kl 23.00

Länk till mötet hittar du här.